Nog maar precies twee maanden! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu Nog maar precies twee maanden! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu

Nog maar precies twee maanden!

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag over twee maanden ga ik alweer naar Nederland.. ooh wat vliegt de tijd. En wat heb ik de afgelopen tijd weer veel dingen beleefd. In het weekend na mijn laatste blog is Lina helaas vertrokken terug naar Duitsland. Wel kwam er daardoor een kamer vrij bij Femme, Leonie, Laura, Katrijn en Misty. Femme maakte een opmerking over verhuizen naar Mallesson Rd en daar begon ik over na te denken en waarom ook niet? We hadden het idee om samen een auto te gaan huren en het was gewoon een ontzettend gezellig huis die veel met elkaar deed. Dus verhuisde ik met al mijn spullen bij Femme op de kamer! In deze tijd hebben we veel samen gesport, gegeten, lekker uiteten en feestjes gehad. We gaan hier best vaak uiteten, omdat het erg gemakkelijk is als je al een dagje weg bent en het is erg goedkoop. Ook heb ik een buiten zwembad ondekt echt vlakbij huis, nog geen 3 minuutjes lopen waar ik baantjes kan trekken na werk voor nog geen 50 cent entree. Dit is heerlijk om met het hardlopen af te wisselen, aangezien ik tijdens het lopen elke keer wel weer ergens last heb.

Ik voel me erg thuis op mijn stage. In de klas werken met de kinderen is ontzettend leuk en de vooruitgang is bij bepaalde leerlingen ook echt te zien. Op een zaterdag hebben we een keer een Funday gehad waar onder anderen ook mijn klas ging optreden voor alle ouders en waar heerlijk eten werd verkocht. Echt een hele mooie dag waar de opbrengsten ook nog eens naar de school gingen. Verder is er elke week wel eens iemand jarig of is er iets anders om te vieren, waardoor er ontzettend vaak taart en cake is te vi nden in de lerarenkamer. Of iemand neemt speciaal iets voor je mee en het voelt dan haast beledigend om te weigeren. Dus die kilootjes kwamen er zo wel lekker aan, al is het zeker genieten. Ook zijn we nog eens een dagje met de trein weg geweest, en wat een mooie route. Vanaf Muizenberg tot aan Simon’s Town gaat de trein helemaal langs de kust.

In de townships is elke zondag een braai, Mzoli’s. Hier ben ik nu twee keer heen geweest en jeetje wat een feest! Je staat eerst even in de rij om je vlees te kopen en dan kan je dat weg brengen en gaan ze dat klaar maken. Daarna ga je lekker met de hele groep het vlees uit een schaal eten lekker zonder bord en bestek. En er staat een DJ muziek te draaien, de drank vloeit rijkelijk en iedereen is aan het dansen. En dit allemaal op een zondag! Wel wordt geadviseerd om als toerist rond half 6 in de middag te vertrekken, omdat het daarna eventueel gevaarlijk kan worden met dronken mensen die rare dingen gaan doen. We leven allemaal nog en wat een plezier hebben we daar gehad. En de eerste keer na Mzoli’s zijn we met Laura mee gegaan na de kerk in de avond wat ook erg interessant was om te zien. En wij als meiden giegelen aangezien we toch een beetje aangeschoten waren, maar we hebben ons netjes gedragen.

Verder hebben we nog een zonsondergang picknick gehad op Signal Hill met uitzicht op heel Kaapstad, nog meer uiteten geweest op de meest prachtige plekken, Halloween feestje gehad, een heeerlijke winetasting gedaan in Stellenbosch, naar Bokaap geweest (gekleurde huisjes), stranddagjes gehad, zo waar een museum bezocht, sushi sushi sushi en mijn haar laten knippen door iemand die weet hoe het moet door youtube filmpjes te kijken. Ook heb ik nog een rugby wedstrijd bezocht, jeetje wat gaat dat hard tegen hard! En zijn Fem en ik nog naar een super leuk marktje geweest in Hout Bay met heerlijk eten, ontzettend mooie spulletjes en live muziek. Ook zijn Fem, Liz en ik op een catamaran tochtje geweest waar we lekker konden zonnen én we veel dolfijnen hebben gezien. Op een zondagmiddag zijn we naar de opening geweest in Shimmies beachclub om Goldfish te zien! Wat een geweldig feest in zo’n luxe beachclub waar we tot half 1 ’s nachts door zijn gegaan. En dan natuurlijk maandagochtend weer lekker fris op het werk verschijnen. Verder heb ik nog eens een date gehad hier wat niet zo’n groot succes was; hij nam een vriend mee dus moest Femme op het laatste moment ook maar mee en toen zijn ze als een gek gaan drinken en feesten naar onze mening. En toen heb ik hem maar even verteld dat dit niet mijn ding was zo, maar dat kon hij niet echt begrijpen.
Maar die liefde heb ik helemaal niet nodig, want Femme en ik hebben sinds een paar weken Mickey! Mickey is onze prachtige Renault Sandero, een autooo. En was zijn we hier super blij mee. Het is zo veel veiliger om in de auto te gaan dan lopend over straat, ik ben nu ipv 25 minuten gewoon in 5 minuten op het werk en we hebben zo veel meer vrijheid. En een dag nadat Misty en Katrijn zijn vertrokken om te gaan reizen in Zuid Afrika, zijn we natuurlijk ze een weekendje gaan opzoeken in Mosselbay waar we nog zijn gaan sandboarden (snowboarden maar dan op een duin). Daar hebben we in een hostel geslapen waar ik tijdens de afgelopen vakantie was geweest. En verder hebben we nog in een ander prachtig hostel geslapen met eindelijk heerlijke en ontzettend frisse bedden, wat hebben we goed kunnen slapen! Het was opzich wel een beetje een duur weekend aangezien we in twee dagen tijd twee boetes hebben gekregen. Ik heb de aan de verkeerde kant van de weg gezet, want het was blijkbaar een éénrichtingsweg en Femme trapte het gaspedaal iets te hard in waardoor we behoorlijk werden geflitst. Maar dat mocht te pret niet drukken, want zondag zijn we naar Victoria Bay geweest en hebben we daar een relaxte dag gehad. En toen kwam het moment om ook van hun afscheid te nemen waar natuurlijk wel een paar traantjes zijn gevallen. Wat missen we die draken! En toen rond 6 uur weer in de auto op naar Kaapstad. Onderweg nog wat gegeten en niet zo maar wat; ik heb per ongeluk slakken gegeten bleeh, en toen ik daar achter kwam was ik wel eventjes misselijk. En uiteindelijk om 12 uur ’s nachts weer thuis aangekomen.

Verder ben ik natuurlijk ook aan het surfen, heel belangrijk! Ik ben bijvoorbeeld al eens op zaterdagochtend heel vroeg naar Big Bay vertrokken waar ik bijna 3 uren in het water heb gelegen en daarna had ik zelfs nog een hele dag voor me. En met mijn board wil het surfen ook echt al steeds beter, dus daar wordt ik zeker blij van. En als we aankomende vakantie weg gaan, wordt er ook voor een paar daagjes even een bezoekje gebracht aan Jeffreys Bay, de surfwalhala van Zuid Afrika. De vakantie zijn we al druk aan het boeken, omdat het rond kerst en oud & nieuw hoog seizoen is. Wat een mooie roadtripjes hier allemaal, en afgelopen weekend zijn we naar Cederberg geweest. Ongeveer drie uurtjes van Kaapstad af midden in de bergen en zo ontzettend knus en rustig. Hier zaten we in een huisje met prachtig uitzicht over de bergen en er was een zwembad en verder goed geregelde voorzieningen.

Verder is Femme nog jarig geweest en dit moest goed gevierd worden vond ik. Maandagavond is ze verrast met champagne, ballonnen en hoedjes terwijl we gingen aftellen en in de ochtend was er natuurlijk cake met kaarsjes, Katrijn en Misty op de skype en cadeautjes. En in de avond zijn we met een hele groep meiden en Felix naar Beefcakes gegaan hihi. Dit is een restaurant met travistieten en mannelijke serveerders met ontblote bovenlijven. En Femme kon er natuurlijk niet onderuit om een bodyshot te nemen van één van de mannen. Wat een gezellige avond hebben we gehad! En ook is het natuurlijk Sinterklaas geweest wat we met de Nederlandse meiden hebben gevierd met schoen zetten, zingen en gedichtjes en al!

De komende twee maanden zal ik vakantie hebben en een roadtrip maken, nog veel dingen zien en nóg meer genieten! Maar wel met minder koolhydraten, want we willen de kilootjes die Afrika ons heeft gegeven, nu graag weer kwijt raken. Omdat ik nu lekker lui met de auto naar het werk kan, gaat er even wat lekker worden gezwommen, er worden wat oefeningen gedaan en de grootste straf is het surfen natuurlijk, jeeeeej! :D Ook al mis ik zeker bepaalde dingen en natúúrlijk mensen in Nederland, ik vermaak me hier nu nog steeds wel even prima!

  • 09 December 2014 - 15:08

    Lena:

    Ooo de tijd vliegt echt!
    Hier gelukkig ook haha.
    Slakken zijn idd echt raaaar.
    Lekker genieten van zooo lang vakantie..
    Jaloeeersss
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Loes

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 888
Totaal aantal bezoekers 2208

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Februari 2015

Stage in Cape Town <3

27 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Eerste stagedagen!

Landen bezocht: