Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu

Eerste stagedagen!

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na afscheid te hebben genomen van iedereen moest ik dan uiteindelijk toch alleen het vliegtuig in stappen. Eenmaal in het vliegtuig bleek ik gezellig midden in een groep Turkse mannen van middelbare leeftijd te zitten die wel van een drankje hielden. Ik heb haast nog nooit zo veel handjes geschud in zo´n korte tijd en zoveel drankjes en snackjes aangeboden gekregen. Ook mag ik zelfs een keer met Steven langs komen in Istanbul en zal alles voor ons betaald worden, service! Bij de tussenlanding in Istanbul kwamen we al meerdere Nederlanders tegen en vanaf toen al gezellig met een groepje studenten opgetrokken.
De landing in Cape Town was wel even een heel bijzonder gevoel voor me; de plek waar ik het komende half jaar een leven zal opbouwen! We werden meteen hartelijk ontvangen door Karin de host, en snel alle bagage van iedereen, inclusief mijn surfboard in de twee auto’s. In een korte tijd heel veel informatie ontvangen wat best wel heftig is na zo’n lange vlucht, maar eenmaal aangekomen bij huis en allemaal leuke mensen ontmoet, voelde het al wel meteen goed op Strubens Road. ’s Avonds meteen gezellig het Mallison huis op bezoek en als die hard meteen even mee de kroeg in om een paar drankjes te doen. De eerste nacht meteen lekker geslapen en na mooi op tijd op staan er alleen op uit om even een rondje te gaan hardlopen. Gelukkig kan je hier overdag gewoon er alleen op uit zonder enige problemen! ’s Middags ben ik met Diane, de andere host, naar de stageplek gegaan waar ik de komende 5 maanden zal zijn; de Alpha School. We hebben kort kennis gemaakt met iedereen en een rondleiding gekregen, zodat ik voor de eerste dag wat meer voorbereid was. De kinderen die hier op school zitten hebben allemaal een stoornis in het Autistisch Spectrum, en het zijn echt schatten! ’s Avonds hebben ik mijn eerste braai gehad bij Mallison en er zullen nog zeker velen gaan komen, wat een lekker vlees en spot goedkoop. Na een party te hebben gecrasht bij een ander studentenhuis zijn we gaan slapen om ’s ochtends naar de Old Biscuit Mill te gaan. Wat een super leuke markt met ontzettend veel en lekker eten! Dus ’s ochtends lekker aan de sushi met een ijskoffie lekker in de zon met top mensen en een top sfeer; volgende week weer! ’s Middags zijn Diane mijn kamergenootje, en ik lekker naar het strand gegaan bij Clifton beach en ook al is het water ongeveer 9 graden, jajaa ik heb gezwommen. Toen al even met een paar surfers gepraat om te checken wanneer en waar er goed kan worden gesurft. ’s Avonds voor het eerst uiteten geweest, wat echt behoorlijk goedkoop is. Ook Femme is hier, en met haar heb ik bijna drie jaar in de klas gezeten bij Toegepaste Psychologie. We zijn beide van plan om of soort van slanker of hetzelfde te blijven, dus zondagochtend meteen de hardloopkleding aan en gaan! Daarna aan het eind van de ochtend met bijna heel Strubens en Mallison in de auto’s mét mijn surfboard op naar Clifton beach. Toen ook mijn eerste surfsessie gehad met helaas niet hele mooie golven, maar wat was het fijn om weer even in het water te liggen en wat golven te pakken. En wat is mijn nieuwe pak lekker warm; Steven, je bent een topper!
Maandag 1 september moest iedereen er dan echt aan geloven, de eerste stage dag. Het idee was om met een ‘mini bus’ naar de school te gaan. Een busje waar officieel maar 14 mensen in mogen en waar er meestal juist minimaal 14 mensen in zitten. Gewoon aan de kant van de weg gaan staan en ze stoppen haast vanzelf wel en daarna kun je gewoon stop schreeuwen als je er weer uit wilt. Echt een ding waar je goed wakker van wordt zo op de vroege ochtend. En gelukkig kan ik elke ochtend met Lina een Duits meisje van Mallison, mee want zij doet vrijwilligerswerk op de school. Toen ik aankwam waren zowel de directrice als de psychologe niet aanwezig, maar ik werd goed opgevangen door Marilyn, die mij ook zal begeleiden. Ik kon even rustig rondkijken in een klas om te zien hoe de kinderen waren en na een uurtje kon ik met een groepje kinderen mee die gingen paardrijden. Zo mooi om dan ineens een glimlach op de kinderen hun gezicht te zien verschijnen als ze op het paard zitten. Na stage zijn Diane en ik op jacht gegaan om een apparaatje te kopen waarmee we wifi kunnen krijgen want dat hebben we hier in huis helaas niet. Hier betaal je gewoon wat je verbruikt, wat veel duurder is helaas. Maar gelukkig is het er wel gewoon en meteen al even kunnen skypen jeej:) Ook moet je je elektriciteit bij de supermarkt kopen, ook wel even wennen. En daarna nog even snel een drankje (ze hebben hier super lekkere aardbeiensapjes) met een groepje doen en even kletsen over de eerste stagedag. De dinsdag en woensdag op stage waren ook relaxt. Alles wordt me goed uitgelegd en er zit wel een mooie opbouw in. Vrijdag na stage zijn we van plan om de berg Lion’s head rennend te gaan beklimmen, dus dat wordt ook wel een mooie workout. Er staan alweer allemaal leuke dingen gepland voor het weekend, dus kom maar op! :D

  • 03 September 2014 - 22:40

    Lena :

    Sounds goed! Jij verveelt je niet haha xx

  • 05 September 2014 - 12:42

    Ina Haaijer:

    Hoi loes. Wordt vast een prachtige tijd. Geniet ervan. Liefs uit Winschoten

  • 05 September 2014 - 22:20

    Jurrie En Ineke.:

    Hoi Loes.
    Leuk dat we zo een beetje op de hoogte kunnen blijven van je belevenissen. Geniet ervan!
    "t Komt wel goud".!
    Liefs en groetjes uit Dr88.

  • 06 September 2014 - 07:30

    Harry, Betty En Arnold:

    Een mooi verhaal Loes en het is geen straf om daar te zijn lijkt mij. Geniet er van!!
    Groetjes uit Workum,
    Harry, Betty en Arnold

  • 06 September 2014 - 14:07

    Niek:

    Ha Loes.
    Eerste indrukken zijn heel positief. Houden zo!
    Liefs en geniet, Niek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Loes

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 2205

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Februari 2015

Stage in Cape Town <3

27 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Eerste stagedagen!

Landen bezocht: