Alweer bijna 7 weken voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu Alweer bijna 7 weken voorbij! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Loes Stenveld - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 7 weken voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat vliegt de tijd! Ik ben nu al bijna 7 weken in Kaapstad en oh wat heb ik hier al veel gedaan. Mijn stage is ondertussen veel duidelijker geworden. Ik werk nu twee dagen in de week bij de psychologe waar ik aan het observeren ben hoe er screenings worden gedaan, hoe het diagnostiseren van de kinderen gaat en hoe de individuele leerplannen worden opgesteld. De andere drie dagen werk ik in een klas met leerlingen van de leeftijd 9 tot 12. Ook heb ik één leerlingen toegewezen gekregen waar ik één op één mee kan werken aan het herkennen en uiten van zijn emoties, het leren om hulp te vragen en nog meer.

Naast stage ondernemen we ontzettend veel. De studentenhuizen doen onderling erg veel met elkaar en er zijn altijd wel mensen die wat willen doen. Het oprennen van de berg Lions head was toch wel erg pittig dus zijn we de tweede keer hem maar gewoon gaan oplopen en een lekkere picknick gehad tijdens het zien van de zonsondergang. Zo goed als elke zaterdagochtend staat de Old Biscuit Mill op het programma, een ontzettend leuke markt met zoooo veel eten. Verzin het maar en ze hebben het daar (zelfs poffertjes, kroketten en bitterballen). Overigens is het eten hier overal heerlijk en in verhouding veel goedkoper, dus gaan we regelmatig uiteten. Verder heb ik de grootste shoppingmall van het zuidelijk halfrond gezien, ik heb me laten waxen, ik ben naar de voetbalwedstrijd Zuid-Afrika tegen Nigeria geweest, we hebben leuke feestjes, er wordt veel sushi gegeten, we hebben veel gebraaid (gebarbecued) en er is nogal wat af geshopt. Het weer wordt ook steeds lekkerder en dan moet er natuurlijk ook lekker op het strand worden gelegen en gezwommen in de ijskoude(!) zee. Verder ben ik nog in het ziekenhuis geweest, omdat een huisgenoot moest worden gehecht. We hebben eerst 20 minuten moeten wachten tot er überhaupt iemand bij de balie was bij de spoedeisende hulp; Africa style noemen we dit..
Verder hebben we nog een keer een feestdag meegemaakt, Heritage day oftewel dag van cultureel erfgoed. We waren die dag ervoor op stap geweest, dus eerst lekker uitslapen. Op deze dag is het gebruikelijk dat iedereen gaat braaien, dus wij dan maar ook natuurlijk. Er zouden allemaal openbare braaien zijn in het park, dus wij bepakt met vlees en salades in de auto op zoek. Na heel wat rondrijden en soort van uitgelachen te zijn omdat we allemaal eten bij ons hadden, hadden we nog steeds niks gevonden. Uiteindelijk zijn we met zn allen weer naar huis gegaan en hebben we het vlees maar in de koekenpan opgebakken. Niet zo’n succes allemaal maar wel heel gezellig gehad! Verder ben ik nog naar een vintagemarkt gegaan en leuke dingen scoren voor Rocking the Daisies. Ook zijn we naar Kirstenbosch geweest, een ontzettend mooie botanische tuin waar je lekker kan rondlopen en picknicken. Er zijn ook twee huisgenoten jarig geweest en dat moest natuurlijk goed worden gevierd. Er was een huisfeest georganiseerd en de opkomst was echt ontzettend groot, super leuk dus. Op de dagen zelf werd het natuurlijk ook nog gevierd met uiteten, veel versiering en cadeautjes Verder zijn we nog een hele dag met z’n vijven op trip geweest. Eerst zijn we naar Simons Town geweest waar we pinquins hebben gezien, waarnaar we door zijn gegaan naar Cape Point. Hier waren de uitzichten zo ontzettend gaaf en hebben we weer veel soorten dieren gezien. En vrijdag 3 oktober had ik alweer de laatste dag voor een week vakantie.
De vakantie moest natuurlijk goed benut worden, dus meteen het eerste weekend een drie daags festival! Lekker met de meiden in de auto, vrijdagochtend nog snel een tent geregeld en rijden maar. In de middel of nowhere in het plaatsje Darling was een ontzettend groot festivalterrein. Wat een top weekend hebben we gehad en zo’n ontzettend gave sfeer, toffe muziek, super weer en gezelligheid! Dit festival kan ik iedereen aanraden, waauw. En zondagavond vroeg op bed want maandagochtend stond er alweer een roadtrip met drie meiden gepland. Van maandag tot en met vrijdagavond hebben we de Gardenroute gedaan, een route langs de kust van Kaapstad naar Plettenberg. We hebben in super mooie hostels geslapen, walvissen gespot in Hermanus, aan de linkerkant van de weg gereden, een super toffe surfsessie gehad in Victoria Bay, aan het kanoën geweest en gewandeld naar een waterval, all you can eat sushi en chinees gegeten(!), struisvogel gereden en in grotten geweest. En ons hoogtepunt van de week; een vijf uur durende wandeling iets voorbij Plettenberg waar we zo’n diversiteit aan natuur hebben gezien. Eerst kwamen we door een stuk van hoge heide, waarna we bij de berg naar beneden gingen en in een soort van tropisch regenwoud kwamen met mega bomen, beekjes en stenen waar je overheen moest lopen. Toen kwamen we in een bos terecht waarna we een stukje over de weg heen moesten naar een heel lang strand. Het werd aangeraden om hier niet te zwemmen, omdat de stroming heel sterk was en dat de kans op een ontmoeting met een haai ook best aanwezig was. Dit hebben we dan dus ook niet gedaan hihi. Daarna hebben we een hele lange pauze genomen bij een restaurant om daarna over allemaal zwarte rotsen langs het water verder te lopen. Op bepaalde stukken moest je echt even heel goed letten op de golven en het heel goed timen wanneer je ging lopen om maar niet helemaal nat te worden. Ook klommen we langs een wand die helemaal stijl was en waar je ook zo in het water kon vallen, lekker avontuurlijk was dat! En als je denkt dat de plekken niet mooier konden worden; dat kon dus toch nog wel. We moesten een stuk door het water heen lopen om bij een super mooie baai te komen!! Wat hebben we daar genoten van de zon en de prachtige plek. Ook heb ik nog een selfie kunnen maken met een dode haai die daar op het strand lag :)

Afgelopen weekend ben ik met Laura en twee Duitse jongens naar Muizenberg gegaan om daar lekker te surfen. Helaas waren de golven erg rommelig, maar het is altijd wel lekker om toch in het water te liggen. Al was dat op een gegeven ogenblik wel even anders, want ik zag ineens niemand meer in het water liggen en er stonden mensen op de kant naar mij te kijken en het leek alsof ze daar erg geschrokken stonden. Een paar weken voordat ik aankwam in Kaapstad is er op dit strand een aanval geweest van een haai en een dag nadat ik hier eerder was geweest, was er ook al een haai gespot. Dus dikke paniek in het water! Eerst netjes met mn armen en benen op mijn board blijven liggen waarna ik daarna toch maar als een gek naar de kant ben gaan peddelen. Bleek er natuurlijk niks aan de hand te zijn, en nog erg blij dat ik leef. Daarna even ergens een hapje gegeten met lekkere cocktails en ’s avonds nog even de stad in gegaan.

En dan na zo’n heerlijke vakantie dan maandag toch weer aan het werk. Ik heb de eerste dag gelukkig lekker relaxt aan mijn verslagen kunnen werken. En dan is het morgen eeeindelijk zo ver: in het begin van de middag komt Steven aan hier in Kaapstad wooehoee! De lieve school laat me morgen dan ook al eerder gaan, zodat ik hem kan ophalen op het vliegveld. En dan lekker dit weekend ook bij hem zijn! Ook hebben we dit weekend helaas misschien een afscheidsfeestje omdat Lina haar visum misschien niet wordt verlengd. Dat zou erg jammer zijn, want ook zij is in een korte tijd een hele goede vriendin geworden. Maar we houden hoop! In ieder geval heb ik nog steeds weer super leuke vooruitzichten en het weer wordt ook alleen maar warmer. Ik vermaak mij hier nog wel even :D

  • 14 Oktober 2014 - 21:09

    Lena:

    Eng die haaien! :|
    En ik wil wel eens samen uit eten daar haha en naar die markt! :D
    Kon dat maar zo simpel.
    Fijn dat Steven komt!!! xxx

  • 15 Oktober 2014 - 18:16

    Oom Jurrie En Tante Ineke.:

    Hai lieve Loes.
    Fijn te lezen dat je het erg naar de zin hebt.
    Kom je nog wel weer terug naar "stad"?
    Wat een indrukken he.
    Geniet er maar lekker van! En dan komt Steven...heeft hij wel last van de schouder???
    Ik ,tante Ineke, heb vorige week kennis met hem gemaakt.Leuke jongen.
    Ik vroeg hem of hij expres zijn schouder geblesseerd had...mocht hij niet over praten. ha,ha,ha,
    Bedankt voor je verhaal en leuk dat we zo mogen mee leven.
    Lieve Loes, geniet van deze periode en doe de groeten aan Steven van ons.
    Liefs en de groetjes uit Dr88; oom Jurrie en tante Ineke.

  • 15 Oktober 2014 - 19:15

    Annagreet :

    Hallo lieve Loes,
    fijn om van je mooie avontuur te horen!
    Heel veel plezier daar!
    groetjes liefs Annagreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Loes

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 2203

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 10 Februari 2015

Stage in Cape Town <3

27 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Eerste stagedagen!

Landen bezocht: